You are here

Home » Blogs » gassrini's blog

Μεγάλη επιτυχία στην Ασκητική και στο Υπόγειο

Μεγάλη επιτυχία είχαν τα δυο έργα ΑΣΚΗΤΙΚΗ του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και το ΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ του ΦΙΟΝΤΟΡ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τον Μάρτιο του 2013.

ΑΣΚΗΤΙΚΗ του Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ (φιλοσοφικό έργο σε θεατρική μορφή)
Ο Νίκος Καζανταζάκης, αναγνωρισμένος όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην παγκόσμια πνευματική σκηνή, είναι ο πιο μεταφρασμένος έλληνας συγγραφέας. Σε πολλά σημαντικά πανεπιστήμια του εξωτερικού υπάρχουν έδρες για τη μελέτη του έργου του, αλλά και σύλλογοι φίλων του Καζαντζάκη.
Η Ασκητική είναι το πιο διάσημο και πολυδιαβασμένο φιλοσοφικό του έργο. Αποτελεί, δε, τη Βίβλο των ιδεών του συγγραφέα.

Μετά την επιτυχημένη παρουσίασή της στο Μέγαρο Μουσικής τον Απρίλιο του 2012 η Ασκητική του Καζαντζάκη φιλοξενείται στον ίδιο χώρο, τον Μάρτιο του 2013 για έξι παραστάσεις, 1, 2, 3/3 και 8, 9, 10/2013.

«Να είσαι ελεύθερος άνθρωπος, να παλεύεις χωρίς να καταδέχεσαι να ζητάς ανταμοιβή, αυτό είναι η αληθινή ελευθερία».
Πρόκειται για μια τολμηρή απόπειρα παρουσίασης του φιλοσοφικού λόγου του συγγραφέα με δραματική μορφή, ώστε ο θεατής να αποκτήσει μια πρωτόγνωρη, πιο ουσιώδη επικοινωνία με τις μεγάλες αγωνίες και τα ιδανικά του Νίκου Καζαντζάκη. Ο λόγος της ΑΣΚΗΤΙΚΗΣ μας οδηγεί σε άγνωστα μονοπάτια της ανθρώπινης εμπειρίας αποκαλύπτοντας, ταυτόχρονα, πολλές μεταφυσικές αλήθειες. Μας διαπαιδαγωγεί στον αγώνα της ζωής και μας διδάσκει ότι μέσα από τις δυσκολίες και τις αιματηρές μάχες, αν ο άνθρωπος δεν φοβηθεί να αντιμετωπίσει τη φθορά του αλλά και το εσωτερικό του μεγαλείο, θα μπορέσει να απαντήσει στα μεγάλα ερωτηματικά της ζωής και να βρει τη λύτρωση.

Συντελεστές παράστασης
Θεατρική προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Πάνος Αγγελόπουλος
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου
Σκηνικά – Κοστούμια: Mάιρα Βαζαίου
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Ανδρομάχη Μοντζολή
Σχεδιασμός Φωτισμού: Γιώργος Πουλίδης

ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Γιάννης Θωμάς ,Θάλεια Αργυρίου, Σοφία Κομηνέα, Δημήτρης Γρηγοριάδης, Λευτέρης Βλάχος, Νίτσα Μαμουζέλου και ο Γιώργος Κολιοβέτας
Χορός: Ομάδα Θεάτρου της Ημέρας

Το Υπόγειο του Φ. ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ
«Είμαι ο ένας και είσαστε η ολότητα» λέγει ο Ντοστογιέφσκι.
«Ε, λοιπόν, δεν πρέπει να σας φανεί παράξενη η αντίθεση αυτή τού ενός προς το σύνολο του κόσμου».
«Γεννιόμαστε από γονείς… Σύντομα θα επινοήσουμε ένα τρόπο να γεννιόμαστε από μια ιδέα.»
Το ΥΠΟΓΕΙΟ αποτελεί σταθμό στη βιβλιογραφία του Ντοστογιέφσκι, όχι μόνο για τον τρόπο αφήγησης αλλά, κυρίως, για τα κεφαλαιώδη φιλοσοφικά ζητήματα που θέτει και τα οποία επανεμφανίζονται στα μεγάλα μυθιστορήματα του ρώσου συγγραφέα καθιστώντας τον μια από τις σημαντικότερες λογοτεχνικές μορφές παγκοσμίως.
Ο Ντοστογιέφσκι ασχολήθηκε επίμονα με το Εγώ και την ελευθερία του ατόμου. Χωρίς ελευθερία δεν μπορεί να υπάρξει άνθρωπος. Η κατάκτηση της ελευθερίας, ωστόσο, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου· δεν αρκεί μόνο ο ορθός λόγος για να πετύχεις το στόχο, χρειάζεται να διανύσεις το δρόμο της οδύνης, του πόνου. Καλεί τον θεατή ως μάρτυρα, θέλει να αποσπάσει από αυτόν το δικαίωμα να σκέφτεται διαφορετικά και το δικαίωμα να υπάρχει. Ο Ντοστογιέφσκι δεν μιλά για να διαδώσει τις ιδέες του και να διαφωτίσει τους γύρω του. Αναζητά ο ίδιος το φως.
Θεατρική Προσαρμογή –Σκηνοθεσία: Πάνος Αγγελόπουλος
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου
Σκηνικά: Tόλης Τατόλας
Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη
Φωτισμοί :Γιώργος Παυλίδης
Ηθοποιοί : Γιάννης Θωμάς , Ναταλία Μόντη
Χορός: Ομάδα Όλιας Στεφανίδου